Disaster zone DMI

Vejret og atmosfæriske fænomeners indflydelse på astronomien.
Astrojensen
Reactions:

Disaster zone DMI

Indlæg af Astrojensen » 10 feb 2019, 17:27

Har opgivet at bruge DMI, efter deres totalt katastrofale opdatering af deres hjemmeside. :( Siden er uoverskuelig og ekstremt kedelig at se på, grundet dens ensfarvede symboler og ditto baggrund. Er i protest gået over til at bruge yr.no i stedet og finder den klart bedre og langt mere nøjagtig, end DMI nogensinde har været. Nogle siger, at den nye DMI er bedre til mobiltelefoner, men det kan jeg ikke bruge til noget, da jeg ikke ejer en smartphone.

Thomas, Bornholm
Brugeravatar
Jens_Jacobsen
Reactions:
Geografisk sted: Egeskov

Re: Disaster zone DMI

Indlæg af Jens_Jacobsen » 10 feb 2019, 17:43

Hej Thomas.

Jeg er desværre fuldstændig enig med dig.

Selv efter nogen dages tilvænning er DMI's hjemmeside stadig noget miskmask. Æv.
mvh
Jens
Astrojensen
Reactions:

Indlæg af Astrojensen » 10 feb 2019, 17:47

Jeg begriber bare ikke, hvorfor de skulle opdatere den??? Den gamle var brugervenlig, let at overskue, behagelig at se på og informationerne var lette at finde. Nu? Kaos. Bras. Omtrent så behagelig at se på, som et østtysk kontorbyggeri fra DDR-tiden.

Thomas, Bornholm
Brugeravatar
Rudi
Reactions:
Geografisk sted: Sydfyn
Kontakt:

Indlæg af Rudi » 10 feb 2019, 17:50

Deres iPhone app er gået fra ubrugeligt til noget der faktisk kan anvendes.

Deres web site er lidt rodet og ustruktureret. Men jeg kan godt lide deres nye animations kontrol, hvor man kan køre frem og tilbage med tids-skyderen. Den gamle virkede overhovedet ikke og hoppede frem og tilbage i tiden.
Men, som Thomas også nævner, så falder deres profetier ikke så heldige ud som yr.no, hvorfor jeg også har foretrukket yr.no de seneste mange år.
/Rudi
DrawsACircle
Reactions:
Geografisk sted: Ulfborg

Indlæg af DrawsACircle » 10 feb 2019, 19:07

Jeg bruger yderst sjældent dmi, yr.no’s brugerflade er langt bedre, især time for time funktionen er god. Udsigterne virker også til at have en bedre nøjagtighed (i alle tilfælde i det midt/vestjydske), men de bliver selvfølgelig også opdateret løbende.
Mvh.
Keld Henningsen
Brugeravatar
Lars Malmgren
Reactions:
Geografisk sted: Frederikssund, Danmark

Indlæg af Lars Malmgren » 10 feb 2019, 19:48

De har kørt en beta længe, faktisk hele vinteren.
I den forbindelse fik jeg en dag en forbrugerundersøgelse, hvor jeg kunne fortælle hvad jeg syntes hvad godt og skidt.
Jeg skrev, at der manglede bedre satellitbilleder, og henviste direkte til sat24.com.
Jeg nævnte også, at jeg ønskede en graf, der illustrerede luftens gennemsigtighed - flyvervejr har noget der kaldes sigtbarhed målt i km.
Jeg henviste også til yr.no hvor jeg fremhævede deres udmærkede detaljerede time-for-time udsigt.

DMI har åbenbart valgt at gøre sådan ca det modsatte!
Jeg er enig, DMI's nye side er ganske uanvendelig i dets nye "design", farveløs og rodet.

Og undskyld mig, men hvorfor fanden skal der vises reklamer, med medfølgende horder af tracking- og statestik-cookies, på en offentlig web-side, der finansernes af vores skatte-kroner !?!?!
Med Venlig Hilsen
Lars Malmgren

Billede
Astrojensen
Reactions:

Indlæg af Astrojensen » 10 feb 2019, 19:59

Lars Malmgren skrev:
10 feb 2019, 19:48
Og undskyld mig, men hvorfor fanden skal der vises reklamer, med medfølgende horder af tracking- og statestik-cookies, på en offentlig web-side, der finansernes af vores skatte-kroner !?!?!
Godt spørgsmål. De er vel ramt af nedskæringer, ligesom så meget andet, og må gennem delvis privatisering forsøge at finansiere noget af det selv. :roll: Skattekronerne skal jo bruges til beviseligt ubrugelige vildsvinehegn, KZ-lejre på øde øer og den slags. :cry:

Thomas, Bornholm
Brugeravatar
AstroNielsen
Reactions:

Indlæg af AstroNielsen » 10 feb 2019, 20:58

Har slettet DMI i mine foretrukne, ikke til en skid,detaljer i mit lokalområde er total forsvundet.
Så er det jo heldigt at jeg fandt dette : http://www.vestvejr.dk/vejret/Current_Monitor.htm
der jo nok er noget af det bedste, jeg har set af lokal vejrstof ( når det gælder Lemvig-området. )

/Per.
Brugeravatar
Rudi
Reactions:
Kontakt:

Indlæg af Rudi » 11 feb 2019, 08:19

De får godt nok høvl her:

https://dk.trustpilot.com/review/www.dmi.dk?page=3

Underligt, slemt syntes jeg da heller ikke det er.
/Rudi
Brugeravatar
Lars Malmgren
Reactions:
Geografisk sted: Frederikssund, Danmark

Indlæg af Lars Malmgren » 11 feb 2019, 10:19

Det er jeg så uenig i.
Byvejret er blevet ubrugeligt, farverne er nærmest valgt for at gøre det så ulæseligt som muligt osv osv.

Desværre er DMI på trustpilot markeret som "Ikke-tilegnet profil. Denne virksomhed har ikke tilegnet sig deres profil."
Det betyder reelt, at de ikke bruger anmeldelserne eller interesserer for deres brugere.
Hvilket deres "opdatering" jo også bærer præg af...
Med Venlig Hilsen
Lars Malmgren

Billede
Brugeravatar
nightsky
Reactions:
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af nightsky » 11 feb 2019, 10:43

Der er alt for lidt kontrast.
Umuligt at få overblik over en periode på flere dage, man skal åbne og scrolle hver dag på time niveau
Største bøf, man kan kun scrolle indenfor samme dato, når man vælger en favorit by. (Hvis man ikke har slået lokation til i sin browser, bliver København åbenbart altid default by) D.v.s. at når f.eks. kl. er 22:00 kan man kun se vejret frem til 00:00, derefter skal man vælge næste dag og så starte med at kigge på vejret fre 00:00 og frem. Utroligt, man skulle næsten tro det er samme softwarehus som Astronomisk Selskab bruger, med dette bruger design. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
\Lars
Spatzek
Reactions:

Indlæg af Spatzek » 11 feb 2019, 13:16

Hader den som i hader den. Den gamle side var nok bedaget, men for fanden da, man behøver jo ikke at være så pædagogisk, at man mister det vigtigste, nemlig at man faktisk er en vejrtjeneste, som vi alle betaler til.
Adam
Reactions:

Indlæg af Adam » 11 feb 2019, 14:47

Jeg savner også en grafisk udgave af dagens vejr og "5-døgneren"
Brugeravatar
Rudi
Reactions:
Kontakt:

Indlæg af Rudi » 11 feb 2019, 15:00

Jeg bruger som sagt aldrig DMI og har aldrig gjortdet. Hverken deres gamle web site eller app. Og det af den simple årsag, at deres prognoser mere end tre dage frem næsten altid er helt galt. Har de seneste mange (10+) år brugt yr.no. Så jeg er ikke rigtig kvalificeret til at bedømme deres nye web site kontra deres gamle.
Dvs jeghar brugt deres stormflods tjeneste, som var ret god. Ved ikke om det er med i deres nye?
Og så havde de et varslings system i en app som var noget bras, min iPhone bimlede og bamlede, bare der var tåge eller storm i Skagen. Ikke særlig aktuelt i Svendborg.

På det seneste, har jeg brugt Clear Outside, kan anbefales:

https://clearoutside.com/forecast/55.07/10.61
/Rudi
Astrojensen
Reactions:

Indlæg af Astrojensen » 11 feb 2019, 16:43

Rudi skrev:
11 feb 2019, 08:19
De får godt nok høvl her:

https://dk.trustpilot.com/review/www.dmi.dk?page=3

Underligt, slemt syntes jeg da heller ikke det er.
Er du svedt mand, hvor de får tæsk. Det kunne være fedt, hvis man kunne se antal besøgende på DMIs hjemmeside før og efter katastrofen og det samme på yr.no.

Der må være nogen, der skal op og stå skoleret på gulvtæppet, et eller andet sted.

Thomas, Bornholm
Besvar